קצת דוגמאות לשאלות שאני ריכזתי למבחן (מוזמנים להוסיף בשרשור!):
1. מהם שלושת סוגי הcollections בג'אווה?
2. מהם שלושת סוגי ה design patterns עליהם למדנו?
3. מה יכול להחליף ירושה, ומה החסרון בשיטה זו?
4. מנו תכונות של ירושה (בהרצאה נתנו בהקשר זה 3 + הסבר על גישה למול modifiers)
5. מתי מתבצע overriding למול מתי מתבצע shadowing כאשר אנו משתמשים בירושה?
6. מהם שני הקונסטרקטורים הקונבנציונאליים של collections?
7. מהם שלושת הסיבות להשתמש באיטרטור?
8. מתי נשתמש במחלקה אבסטרקטית (תנו שני מצבים).
9. מנו 3 סיבות נפוצות לשימוש בexceptions (בפועל, חילק בהרצאה ל3 סיבות נפוצות, ועוד 3 מקרים פחות נפוצים)
10. לאילו משתנים נגישה local class?
11. תנו מאפיין אחד של local classes המתאים להגדרת closure. מה חסר במאפיין הנ"ל על מנת שיהיו ממש closures?
12. מתי עלינו להגדיר explicit casting?
13.
חוץ מזה, הגדרות חשובות לדעתי:
1. מחלקה
2. קומפוזיציה
3. דליגציה
4. אנקפסולציה ומודיפיירס (לרוב הולך יחד)
5. קומפטביליטי (פשוט הופיע בכמה מבחנים)
6. functional interface
7. decorators
8. ראשי תיבות מפגרים של ג'אוה (היו על זה כמה שאלות במבחני עבר- JRE, JDK, JVM, JIT)
יש תשובות? 😁